Alla inlägg under januari 2009

Av Martina - 5 januari 2009 11:21

Ja jag har inte vågat sticka ut näsan än men jag antar att det är svinkallt idag också. Ska hur som helst ner på stan med mamma om ett tag, brrr....


Idag fyller min farfar år! Så grattis farfar!!! 


Jag vet att jag lovade bilder igår men jag har fortfarande inte hämtat kamerasladden i isbiten...eller jag menar förstås bilen. 


Ciao!

Av Martina - 4 januari 2009 23:51

...när vi gick i 7:an så brevväxlade min klass med en annan 7a från Veddige, vi var också ner dit och hälsade på en gång. För ett par dagar sen frågade jag en gammal klasskamrat om han kom ihåg något namn på nån av dom i den andra klassen, skulle vara kul att leta efter på facebook tyckte jag. Hittade en kille, en som jag brevväxlade med dessutom Micke hette han men det visade sig att han dött för ca ett år sen, känns konstigt på nåt konstigt sätt det är ju inte så att jag känner honom men ändå...


Skickar en tanke till dig!

Av Martina - 4 januari 2009 22:59

Du är min smula.

Nån dag ska jag ta dig till stjärnorna och tillbaka och jag lovar att ingen ska behöva känna sig som en parentes då :) 

Av Martina - 4 januari 2009 21:33

(det här är egentligen en parentes men jag bara undrar om det är det jag är, en parentes?)


Vara en del av nånting större, man är där, har varit där men inte på riktigt utan man får gömma sig mellan två böjar = () och vara tacksam över att ens få vara med i meningen liksom. Kul. Om jag inte skulle vara en parentes så är jag övertygad om att meningen skulle se lite annorlunda ut och att jag skulle må betydligt bättre. För vem fan vill vara ett tillägg. nånting som inte är lika viktigt som det andra.? 


Har varit på BiteLine och käkat. Gott!



Av Martina - 4 januari 2009 12:58

...är några grader för kallt för att jag ska sticka ut trynet många sekunder idag :) Tur att det är skidåkning på tv som man kan titta på, nu när säsong 2 av 24 är slut och allt men Christus är snäll och har fixat säsong 3 åt mig som jag nog får på onsdag!


Igår hände något tråkigt, Team LaGaylia åkte ju ur körslaget, det var inte bra! Det fanns ju körer som var betydligt sämre som t.ex Magnus Carlssons kör, dom slaktade ju för fan låten. 


Jag och brorsan måste ju iaf vara klassade som riktiga fans, bilder på oss kommer men kamerasladden ligger i bilen och det känns väldigt för kallt att hämta den nu. Så jag återkommer helt enkelt :) 


Tja!

Av Martina - 2 januari 2009 16:14

...men säg mig vad är det för affär egentligen? Hur som helst så har jag varit där idag och struttat runt lite, hittade en del intressanta varor faktiskt eller mer blandningen av varor var det som roade mig mest. Vad sägs om en löv-blås mitt bland frysvarorna? Unikt är ju ett ord för det...


Jag handlade några saker. duschcreme. spaghetti. en hel mozzarellaost och en riven. Jag har också varit på stan en sväng. köpte där en t-shirt och en t-shirt till och ett paket alvedon, Nina tyckte att jag skulle köpa resorb (v?) istället men jag tror att det är mer effektivt mot bakfylla och jag vill ju lindra min förkylning så jag satsar på alvedon!


Igår upptäckte jag något intressant, nämligen att man kan köpa lotter på internet och skrapa dom direkt. Livsfarligt och livskul! man kan också spela yatzy och vinna pengar men mest förlorar man nog bara, det som skrämde mig mest var att man liksom laddar över pengar från sitt konto till den där sidan och sen har man en pott att spela för. Man kan som tur är, eller måste rättare sagt, bestämma en maxsumma a´vecka, det kändes betryggande och jag satt min på 100 spänn så jag blir iaf inte ruinerad.


Håll i hatten gott folk och glöm inte att rösta på LaGaylia imorgon!





Av Martina - 2 januari 2009 11:12

Är ju en bra lösning för att slå ihjäl massor av tid, som t.ex när man är sjuk och inte orkar göra många knop. Hyrde 2 filmer igår (hade tänkt att hyra fler men man fick inte det tydligen, på Ica), hur som helst så hyrde jag Batman the dark knight och Jiddra inte med Zohan. Helt otippade filmer men det var typ dom som såg bäst ut från sortimentet. Batman ordar jag inte så mycket om mer än att den helt klart var sevärd, om man nu gillar den typen av filmer. Zohan filmen däremot var överraskande underhållande, Adam Sandler som israelisk terroristbekämpare som smygflyr till USA för att bli frisör, ja ni hör ju själva, klart man måste se den!


Tja!

Av Martina - 1 januari 2009 13:26

...med en dundrande förkylning!

Ovido - Quiz & Flashcards