Alla inlägg under oktober 2010

Av Martina - 29 oktober 2010 12:08

...ja iaf snart, har bara några timmar kvar på jobbet och sen bär det av till akupunktören igen, jag gruvar mig lite den här gången vet inte varför riktigt. Kanske är betalningen eller smärtan när hon sätter nålar i fötterna, inte skönt..

Ikväll ska jag hänga med mamman och Uffen, det blir ju trevligt.

Av Martina - 28 oktober 2010 19:40

..livet rullar fram! Ikväll har jag varit hos brorsan och ätit korv och makaroner med världens sötaste ungar.  Nu väntar snart Robinson, bror berättade att han lekt med Sundsvallskillen när vi var små, undra just om det är därför jag känner igen honom? Men vad fan en person borde väl ändra utseendet mer än så på så många år, kan man tycka. Nu låter det som att jag tittar skitmycket på TV och det är väl förvisso sant men jag måste ju ändå nämna gårdagens Bonde söker fru, det programmet är hemskt blandat med underbart på något sätt. Jag skrattar så tårarna sprutar samtidigt som jag vill försvinna ner i soffkuddarna av skam när bönderna taffligt tar sig fram i kärlekstäsket.

Av Martina - 25 oktober 2010 21:27

var på Birsta med bror m. familj idag och jag och Saga käkade spaghetti och köttfärssås, jag åt min hyfsat lugnt, sansat och på ett rätt normalt sätt. Saga var helt exter och åt med hela kroppen, smetade slutligen in håret med orange sås. Så charmig så :) såg dessutom världsfina bilder på mina små favoritgryn, självklart  är det mina brorsdöttrar jag syftar på. Dom hade varit till fotografen.

Såg en otäck film igår, Personal effects. Man kände i hela kroppen att det skulle gå på tok, till slut slog vi av filmen men eftersom jag är som jag är så tjuvkikade jag ändå på slutet...


Av Martina - 25 oktober 2010 07:14

Jag har klarat PIM 3:an. Känns obeskrivligt skönt.

Av Martina - 25 oktober 2010 07:03

...och man är åter på jobbet efter en helg med fullt ös! Eller har det varit så mycket ös egentligen? Nä det har det inte. Somnade i soffan till idol på fredag, rände runt till allt möjligt löst folk  i lördags och avslutade kvällen med vin hos mamman och Uffen, Söndag: promenad + en tripp till Stöde för att fira farmor och att byta till vinterdäck. Det sistnämnda verkar vara på sin plats, varför är det så kallt? Så tidigt och dessutom hela tiden? Jag hatar kyla! på riktigt. Jag hör hemma i ett varmare land, jag känner det i hela min kropp!


Nu blir det en kopp fika.

(Vad är det för uttryck egentligen, låter ju helt sjukt)

Av Martina - 21 oktober 2010 20:19

..såg den nya karate kid filmen här om dagen, han mirakelläktes ju med hjälp av sånna där glaskoppar som man eldar i. Jag hade aldrig testat det konstaterade jag (trots att jag tycker att jag testat det mesta) men idag när jag var hos akupunktören så sög hon fast 2 stycken på min rugg. det var skönt på nåt sätt. Det som inte är skönt på något sätt är att få nålar i fötter och händer. Aooeee..

Såg Bonde... igår idag blir det Robinson, inte lika pinsamt hoppas jag. Har hunnit vara med Bästa Ronny en sväng också. Kul!

Av Martina - 20 oktober 2010 15:53

japp som ett brev på posten efter en stressig dag, lite jobbigt att synen försämras på vänsterögat också men imorgon väntar nålarna igen, ser fram emot det med lite skräckblandad förtjusning, för visst blev jag bättre men satan vad ont det gjorde! Idag har jag och mina elever (några av dem) spelat in massa ljudklipp till min Pim3:a, en del i en datautbildning för pedagoger. Det var roligt. Synd bara att det låter som att man pratar i en burk nere i havets djup.


Nu väntar jag på en elev och några föräldrar för att avklara dagens sista utvecklingssamtal .





Av Martina - 20 oktober 2010 07:37

Jo då jag är här, har bara inte orkat/hunnit skriva något på några dagar. Nu sitter jag iaf på jobbet och undrar varför jag aldrig sover tillräckligt länge, jag behöver ju inte vara här förrän 8 typ men ändå är jag här 7.20

Nä nu måste jag ta en kopp kaffe...och en macka!

Ovido - Quiz & Flashcards