Alla inlägg under november 2008

Av Martina - 29 november 2008 15:34

...rent krasst så gillar jag inte julpynt och sånt så överdrivet mycket men i år har jag gjort en kraftansträngning och till å med satt upp julgardiner. Är det inte imponerande så säg. Idag har det varit en stökar-dag alltså jag har stökat runt här hemma. Väldigt skönt att få saker och ting gjorda. Har t.ex varit iväg med 3 mastodontkassar med tidningar, reklam och DN. Det är egentligen inte klokt hur mycket skräp man samlar på sig. Hoppas på en trevlig kväll också.


Ciao

Av Martina - 28 november 2008 18:49

och det kändes verkligen i morse när klockan ringde och jag var sååååå trött, ville aldrig kliva upp. Trodde i min enfald att jag kanska skulle bli piggare under dagen men icke sa Nicke. Började dagen med möte, det är mycket möten nu. Tänkte gå på bio ikväll men skippar det och bänkar mig i en soffa med en megastor påse med godis. Känns som en sån kväll. Känns som ett sånt liv också för den delen. Godis-liv? Soff-liv? Degar-liv? Ja typ... eller ett "jag tänkte göra något men äh det blev inget" - liv.


Idag fyller Angelica och Helena år så grattis till er!


Fridens liljor...

Av Martina - 27 november 2008 17:57

Jag tror att den stora tröttheten beror på att det är mörkt när jag åker på morgonen och lika mörkt när jag kommer hem. Vart tar dagen vägen liksom? Dessutom sover jag inte alls bra - kan också vara en bidragande orsak till min trötthet. Ikväll ska jag iaf på clubkväll på VeroModa det var inget jag hade planerat utan när jag spatserade in där idag såg jag att det skulle vara och då tänkte jag : då kan jag lika gärna handla det jag tänkte handla lite billigare ikväll. Måste verkligen vara ekonomisk nu också för det blev nåt svaj med lönen den här månaden så jag får resten vid en senare utbetalning. Håll hårt! I pengarna alltså.


Ciao

Av Martina - 26 november 2008 19:30

Får det nog tyvärr bli. Känns som om jag måste ge upp resan och vara lite ekonomisk om det nu ska bli nåt Zanzibar + Safari 2010. Kostar ju en slant. Får se vad jag lyckats skrapa ihop till i sommar, kanske det kan bli en resa då?


Varsågod Anna.


Idag är det "Bonde söker fru" och självklart ska jag titta, hoppas att Magnus slänger ur sig några grodor idag så man har något att störa sig på och så att dom på mammas jobb får se hur han kan vara. Han hör ju inte till eliten kanske, inte en av stjärnorna..


Dagens citat (om Annelies nypermanentade hår): mamma har du sett vad fin Annelie är i håret, hon har knullat det. Haha barn är fantastiska och roliga.


Ciao Ciao Italia..


Fin bit, bra orkester haha!



Av Martina - 25 november 2008 18:46

Idag känns det som att jag verkligen inte har nåt att skriva om. Ingen känsla att förmedla. Inget citat. Inget om lunchen. Nä inget helt enkelt.


Kanske en sak. Vi vuxna säger ofta "lämna jobbet på jobbet och var ledig när du är ledig" - och det är väj en sund tanke men vi är väldigt snabba på att tycka att barn ska ha läxor? Är inte det samma sak?  Det är ju lite annat om de(alltså barnen) håller på med massa annat i skolan så att de inte hinner det dom ska göra men annars så är det ju faktiskt lite underligt. Kanske lite radikalt av en lärare att tycka så här men jag är väl lite radikal av mig. 


1.

5.

0.

0.


Ciao.

Av Martina - 24 november 2008 20:17

...som en tät dimma över södermalmsgatan. Jag trodde ju att alla skulle vara med men ack så jag bedrog mig. Är det bara peachpitnissen som har tomt i pengapungen? och brudarna förstås. Nänä det där behöver jag inte se.


Malin. Jag funderar på det. :)

Av Martina - 24 november 2008 19:41

..ikväll smäller det jävlar anamma och "Bevvan" gör återtåg i de svenska hemmen. Klart man måste se, eller....? Är iaf lite nyfiken på hur det gått och om det finns några goda idee´r till manus överhuvudtaget. Kan det vara så att några av skådisarna har dankat av sig lite, bränt lite väl mycket stålars och behöver lite klirr i kassan? Känns ganska osannolikt annars att nästan hela originalgänget faktiskt medverkar i den nya serien.


Funderar på lovet. Skulle vara skönt med lite värme. Skulle vara skönt att bara ta det lugnt. Ja vad skulle vara skönast egentligen? 


Bänka er i soffan och njut av Dylan, Brenda, Brandon, Kelly, Steve och dom andra lite nu! 


Tja!

Av Martina - 23 november 2008 14:26

...kyla fy vad tråkigt det är. Vinter är ju bara bra när man åker skidor, bräda eller pulka eller när man får vara inne i värmen och titta ut. När man t.ex måste skrapa bilrutan, försöka värma upp låset på tanklocket, halkar när man ska hämta posten, inte kommer uppför backen hemma, får snö i håret så att man ser ut som en slickad katt resten av dagen...ja vid sånna tillfällen önskar jag att jag bodde på en söderhavsö och kunde glida runt i flipflops och shorts hela dagarna..


Mina händer och fötter tycker definitivt inte om kylan.


Ciao.

Ovido - Quiz & Flashcards