Alla inlägg under april 2009

Av Martina - 30 april 2009 07:37

...nyss var det första..


Idag är det en skum dag på jobbet, det är liksom frivilligt att vara här så det kommer inte så många barn. Vi som är här ska ha städdag och sen elda upp det skräp som går att elda. pysmysigt va?


Efter jobbet så drar jag ut till stugan men det blir inte övernattning utan bara lite grillning och städ (antar jag?). I helgen är det 30 års kalas, ska bli otroligt roligt så det ser jag fram emot 100%. Nu känner jag att jag inte har så mycket mer att krama ur min inspiritationstub så jag säger "hej" sålänge!


Hej!

Av Martina - 27 april 2009 13:47

Jag är trött! Jag fattar inte men hela dagen har jag bara gått runt och känt mig mer död än levande. Det värker i ögonen.

 Kanske måste hälla i mig lite mer kaffe, hoppas det hjälper. För nu har jag snart möte, det är ju kul.

 Tur att ungarna har varit fantastiska idag, kanske lika trötta dom?


Spriiiiiiingtime and the living is easy!


kram

Av Martina - 24 april 2009 16:52

Jag var blond tidigare, nu är jag blondare. Inte blondast dock, puh! håret är längre fram och kort bak, känns skönt faktiskt :) Våren måste ju firas in på något sätt och vis.


Har varit på teater idag "Fallna från månen" den var för barn men galet bra även för vuxna. En adrenalin-kick. Liksom vädret, ljuvligt.


Nu ska jag ta på mig ett klädesplagg eller 2 och bege mig down town.


So long

Av Martina - 21 april 2009 13:41

Ja visst gör det ontJa visst gör det ont när knoppar brister. Varför skulle annars våren tveka? Varför skulle all vår heta längtan bindas i det frusna bitterbleka? Höljet var ju knoppen hela vintern. Vad är det för nytt, som tär och spränger? Ja visst gör det ont när knoppar brister, ont för det som växer och det som stänger. Ja nog är det svårt när droppar faller. Skälvande av ängslan tungt de hänger, klamrar sig vid kvisten, sväller, glider - tyngden drar dem neråt, hur de klänger. Svårt att vara oviss, rädd och delad, svårt att känna djupet dra och kalla, ändå sitta kvar och bara darra - svårt att vilja stanna och vilja falla. Då, när det är värst och inget hjälper, Brister som i jubel trädets knoppar. Då, när ingen rädsla längre håller, faller i ett glitter kvistens droppar glömmer att de skrämdes av det nya glömmer att de ängslades för färden - känner en sekund sin största trygghet, vilar i den tillit som skapar världen.

Av Martina - 21 april 2009 07:38

...har kaffe i mund.


Nu ska jag dricka en morgonkopp och det ska bli härligt.


Har inte sovit bra i natt, när det är vår och ljust då vill jag vara vaken länge, alldeles förlänge om man ska på jobbet...


Igår jävlades allt som bara kunde jävlas. Den beryktade Murphys lag skulle jag tror.. Hoppas på en bättre dag idag!!



Kramar och pussar.

Av Martina - 20 april 2009 13:38

Vi målar vårtecken med kladdkrita.


Två 8-åriga pojkar sitter bredvid varandra.


Pojke 1: "nä...det här trädet blev fel..."

Pojke 2, tittar och säger: "men du..i Paris kallar dom det för konst!"


Vad säger man?


Underbart!


Kram

Av Martina - 19 april 2009 22:39

...för den här gången. Idag var det ju sol men vilken blåst! Jag måste dock erkänna att min hjärna inte är alltför dum, jag har nämligen kommit på att jag kan sätta mig i lä i dörröppningen mot tvättstugan och sitta så i minst 2 timmar, fy fan vad bra! Har suttit i gluggen och läst idag och det var så skönt. Igår var vi ju i stugan...kanske jag skrev? Efter att bokstavligen har stövlat runt på IKEA ett tag så åkte jag och hämtade indisk mat, gott! sen tog jag och mamma en promenad till Mallan och Tessie, där var det fest! Och vi hamnade slutligen på bishops. Kul att gå ut med mamma, det hör inte till vanligheten. Jag tror dessutom att våra mammor fann varandra och jag misstänker att det blir några mor-dotter fester i framtiden, iaf om Bibbi och morsan får bestämma! Jag längtar faktiskt efter ungarna på jobbet så det ska bli kul att få krama dom imorgon :) ingen söndagsångest här inte!


kram och go´nattsingen

Av Martina - 18 april 2009 17:08

...ja det borde jag nog! Lägga upp några stockholmsbilder jag också!


Så håll till godo mina damer och herrar. 

Ovido - Quiz & Flashcards