Alla inlägg under januari 2009

Av Martina - 13 januari 2009 22:40

Har ju ett flertal gånger lovat er bilder...och äntligen har jag hämtat min kamerasladd. Märker till min stora förvåning att jag inte är så bra på att ta med mig kameran, eller ja den kanske är med men inte så flitigt använd.


Tittar bakåt i min blogg och inser att jag började blogga där i tid med skolforum ungefär, och gudarna ska veta att vi verkligen var seriösa!





och kanske lite mindre seriösa på kvällskvisten.



Av Martina - 13 januari 2009 21:11

Det känns lite overkligt faktiskt. Nåt så distanserat nu så nära? Hur beter man sig nu, hur tänker man, vad säger man?


På tal om nåt helt annat, kom idag att tänka på de gamla klassikerna.


Vad heter Bin Ladens förvirrade bror?

Vartvardetjag Laden.


Vad heter Bin Ladens gourmetkock?

Ox Rul Laden


Vad heter Bin Ladens alkoholiserade bror?

Pina Co Laden


Vad heter Bin Ladens syster som är vegetarian?

Sal Laden


Jag tror att jag har 1000 på lager, den ena sämre än den andra men om Du har nån så lägg gärna in den som kommentar!


Har varit på kalas nu, så trevligt! Jätteroligt att träffa Jesper också :) Har för övrigt ätit middag 2 gånger idag, är det verkligen så bra för den som behöver krympa magsäcken efter julens frosseri? 


Spotify....fy fan, jag säger bara en sak: Baaaaaa-Baaaaaow!


Imorgon ska jag på utbildning, suck, pust, stånk å stön det känns motigt men det är väl sånt som ingår antar jag. 


Tja!

Av Martina - 13 januari 2009 15:27

Fyller idag världens bästa Emma!


Grattis grattis grattis!



Idag är det torka på humorfronten, tror att jag vred ur det sista igår.


Baaaaaa - baaaaaaow!

Av Martina - 12 januari 2009 20:10

...historier på löpande band.


Det var 2 kameler som var ute och gick och då blev den ena överkörd då sa den andra : "Inte visste jag att det fanns vägbulor här!"




Av Martina - 12 januari 2009 19:55

...var jag bara tvungen att sno 2.


Det var 2 muffins som var inne i en ugn då sa den ena :"herregud vad varmt det är här inne!"då svarade den andra : "herregud, en talande muffin!"



Det var 2 sandkorn som var ute och gick i saharaöknen då sa den ena till den andra: "psst! jag tror vi är förföljda!"



Haha så jävulskt roligt! 


Baaaa-baaaaow!

Av Martina - 12 januari 2009 18:51

...tomater som var ute och gick, plötsligt blev den ena överkörd och då sa den andra: "kom nu ketchup, så går vi!" Det kanske inte var så nytt men jag brorsan, Jossa och Emma satt idag vid maten och kom på nya "det var..." historier, här är ett litet smakprov:


Det var en pannkaka, 2 champinjonstuvningar och en tomat som var ute och gick, då blev pannkakan, tomaten och en av champinjonstuvningarna överkörd av en bil, då sa den andra champinjonstuvningen "kom nu crepe-chup så går vi!".


Det var 2 zebror som var ute och gick, då blev den ena överkörd då sa den andra "inte fan visste jag att det var ett övergångsställe här!".


Det var 2 falukorvar som var ute och rullade då kom en snöslunga och körde över den ena då sa den andra "kom nu parisare så går vi!"


Det var 2 ostar som var ute och gick, då blev den ena osten överkörd och det blev bara kaos, då sa den andra osten "kom nu rörost så går vi!" (rörost - oströra som somliga äter på jul)


 Det var två skäggiga män som var ute och gick, då blev den ena överkörd då sa den andra "kom nu skäggbiff så går vi!"


Somliga rorar sig enklare än andra. Ge gärna en egenkomponera "det var 2..." som kommentar, det vore ju skoj!


Baaa-baaaow! 


Av Martina - 11 januari 2009 09:50

Ja visst har det varit tyst som i graven på min blogg i helgen, men allt har sina förklaringar. Har inte varit så talför helt enkelt :) Jag och Hullda var tyvärr ut och gjorde stan i fredags, det kommer dröja lääääänge innan jag får i mig en tequila igen kan jag lova, haha! Sitter och lyssnar på spotify och vad börjar helt plötsligt dåna i högtalarna? Dansband!! Anneeeeeeeeliiiiiie!! Måste genast radera från min lista. 


 Idag fyller Malin & Carro år, så grattis brudar!! Ska om ett tag åka upp till H-sand och kalasa. 


Tjo!



Av Martina - 9 januari 2009 17:59

Är underbart! ALLA låtar finns ju :)

Ovido - Quiz & Flashcards