Alla inlägg under juli 2009

Av Martina - 27 juli 2009 00:36

Räkningarna är betalda och några kronor blev över!!!


Av Martina - 26 juli 2009 17:31

...blogginlägg 2 dagar i rad, måste vara ett slags rekord i sommar. Dessutom så har solen kikat fram ett tag idag och det hör inte heller till vanligheten i sommar. Ikväll ska jag spela Wii, känns sådär med tanke på att jag var så gott som handikappad i ca 4 dagar sist jag spelade. Förövrigt så var jag på raggarfest i Matfors igår, jag kände mig en aning malplacerad måste jag erkänna men vad fan man lever bara en gång. Nu: kinamat!! igen...

Av Martina - 25 juli 2009 15:39

 Kom hem till mej


Sommar'n miste lite av sin fägring
Solen miste lite av sin glans
När det, vi hade hoppats på
föll ihop och gick i kras
var det nästan som om glädjen inte fanns
Nu säger du att inget har nå'n mening
att det enda, du vill ha är lugn och ro
Men vi kommer aldrig vidare
om vi lutar oss tillbaks
Så kom hem till mig så gör vi nå't ihop

Du säger, att vi nått den punkt i livet
när man bli tvingad att förstå
att allt, man tog för givet
och allt, man tog för gott
var nå'nting som man bara fick till låns
Och jag önskar det fanns nå'nting att säga
och gav dig tillförsikt och mod
Men hoppet föds i handling
Det vet jag att du vet
Så kom hem till mig så gör vi nå't ihop

Som en skuta utan segel
en skönhet utan spegel
ja, som en hemlös irrar du omkring
Som en gamling i det nya
som en fånge i det fria
vågar du inte vänta dig nå'nting

Som en skuta utan segel
en skönhet utan spegel
ja, som en hemlös irrar du omkring
Som en gamling i det nya
som en fånge i det fria
vågar du inte vänta dig nå'nting

Men det finns en tid när säden måste mogna
Det finns en tid när gräset måste gro
Och när din säd har mognat färdigt
och ditt gräs har blivit grönt
så kom hem till mig så gör vi nå't ihop
Ja kom hem till mig så gör vi nå't ihop


Mikael Wiehe


Till Dig.

Av Martina - 25 juli 2009 15:05

...jag borde skämmas! det är inte så att det fattas saker att skriva om heller utan det är mer så att när jag sätter mig vid datorn så blir jag apatisk och vet inte vad jag ska göra, kolla runt lite på fejjan, spela musik men sen då...ja just ja kolla andras bloggar, men aldrig att det finns energi att skriva ett eget blogginlägg. Var ut igår, det blev inte farligt blött och inte heller farligt dyrt det enda som egentligen hände var att jag vaknade upp idag med ett obeskrivligt behov efter kinamat. Jag dör om jag inte får det. Jag ska åka och köpa.



Av Martina - 23 juli 2009 11:15

Är jag igen. Skönt men också lite tråkigt. Idag ska jag åka på en minitrip men först måste jag trycka i mig kaffe känner jag. Helt otroligt vad ont i skallen man kan få utan denna dryck.


Har ni en bra sommar? 


Vädret är verkligen skit.

Av Martina - 18 juli 2009 12:34

Sitter just nu på McD i Skövde och dricker morgonkaffe och det är tur det för jag har irrat runt i en kaffeabstinensdimma hela morgonen. Idag ska jag till Lyrestad på fest. Det ska bli kul!! Härligt med semester är det också. Igår hade halva semesterledigheten gått och jag känner mig faktiskt nöjd med det jag gjort och de planer jag har för resten av sommaren.


Tjoho!

Av Martina - 15 juli 2009 00:59

Stockholm.

Det gick bra att köra.

Åt choklad som knastrade i gommen, trodde att det aldrig slutade sen insåg jag att det var bilen som knastrade. Typiskt.

Nu ska jag sova - snart.


byebye

Av Martina - 14 juli 2009 17:53

Det smakar bannemej kanel av coca-colan. Varför?



Ovido - Quiz & Flashcards