Alla inlägg under maj 2009

Av Martina - 31 maj 2009 19:10

...någonstans i min lägenhet men jag hittar den inte. Misstänker att det kommer reta gallfeber på mig om några timmar då det är dax att sova..


Har bränt mig så in i helvete på ryggen idag men det lär jag väl inte vara ensam om. Helgen har i övrigt varit perfekt: fredag - partaj som var riktigt roligt, lördag: mysdag - solkväll i nedansjö, söndag: pressa i den stekheta solen.


Nu ska jag springa ner till kära mor med en nyckel, bajbaj!

Av Martina - 27 maj 2009 19:43

-------- ja vad fan ska man säga?

Av Martina - 27 maj 2009 07:06

Ett par veckor kvar bara, nu borde allt kännas lugnt men inte för fröken Thunström, ligger vaken med jobbångest på nätterna, inte konstigt man är trött på dagarna.



Av Martina - 23 maj 2009 16:46

Så var det dax att avrapportera lite tänkte jag, har varit i stugan sen i onsdags därav den totala tystnaden. Det var så skönt att känna lugnet i stugan igen, det är så det ska vara- förra sommaren gick det inte så bra att vara där, det var för många sår som slets upp.


I onsdags spelade vi domino, det var premiär för mitt alldeles egna spel. Stugpremiär alltså - jag förlorade, typiskt.  I torsdags firade vi AnnaKanin som fyllde tant :) det var otroligt trevligt. Idag är det Elins tur att firas. 


Har varit och inhandlat en kyrkbänk med Nina idag, det var intressant, helst när jag skulle köra bil med släp för första gången över en extremt smal bro - efter att Nina svimattackat en sväng i bilen. Det gick bra, både med bilen och bänken. Och Nina såklart. 


Nu väntar jag på Anna. Men hon är på väg hörde jag!



Av Martina - 19 maj 2009 07:37

...har det varit sen sist jag skrev, både min moster och min mamma har fyllt år och givetvis så ska det firas! Tårta! Gott - men inte bra för figuren....alls faktiskt, tur att det bara är 2 kalas kvar den här veckan haha! ja du...


Jag har ebb i kassan, typiskt.



Näpp nu ska jag och R ta den sedvanliga morgonkoppen :)


kram



Av Martina - 14 maj 2009 07:38

....jag har ingen lust att blogga, inga tankar att dela med mig av, vad är felet?


får hoppas att det kommer någon inspirationsvåg och sköljer över mig snart.


Varför är det så kallt ute är en fråga jag har ställt mig länge nu, soligt men iskalla vindar, en sån sommar vill jag inte ha.


Funderar på att dra nånstans, funderar alltid på att dra nånstans men nu funderar jag verkligen på att D R A nånstans :) återkommer om hur tankarna går kring det. Ser mörkt ut inför hösten på jobbfronten också, är det ingen som har någon öppning till mig? Jag skulle just nu kunna tänka mig att göra vad som helst.


Imorse hände något konstigt, jag vaknade, förstod att jag var vaken, såg min arm men kände den inte. Trött.

Av Martina - 10 maj 2009 20:35

Åkte tåg ner till stockholm på fredag, tänk att jag som åkte 3 timmar senare än dom andra ändå var på plats först, vad säger det om mig...stressad eller bara jävligt snabb. Fredagkväll: öl, wii, inlagda ägg och väldigt roligt.


Vaknade av en kvittrande faster ett par timmar för tidigt (enlig mig) på lördag och vi begav oss i samlad klunga in mot stan där några senare fiskade (!?), somliga tog en guidad tur med båt och tre kloka flickor spenderade ett par timmar med våldsam shopping!


Lördagkväll: fridhemsplansöl, libanesisk mat, dansande flicka, mer wii och ommöjligt ännu jävligare träningsvärk var att vänta.. några timmar senare: får en fruktansvärd magsmärta, misstänker gallattack. har inte slöppt riktigt än faktiskt....tror att jag ska tycka lite synd om mig själv och äta lita godis!


tja!

Av Martina - 8 maj 2009 07:38

Igår och idag har vi studiedagar och jag belv positivt överraskad av gårdagen och hoppas på minst lika effektivt och givande idag!


Direkt efter jobbet tar jag tåget till Stockholm, ska träffa min släkt där, dom åker bil ner lite tidigare idag, helgen ska bli mycket intressant :)


Återkommer med rapport.


Kram

Ovido - Quiz & Flashcards