Alla inlägg under oktober 2008

Av Martina - 1 oktober 2008 07:28

Vilket härligt väder det är, 5 plus grader, vind från det allra konstigaste hållet, snett nerifrån liksom och så stooooora tunga regndroppar, ni vet såna som man blir dyngblöt av efter bara ett par sekunder ute. Men visst, hösten är sååå vacker och underbar :) Igår såg jag filmen Patrik 1,5 den var fantastisk, alla människor borde ta mej fan ta sig tid i två timmar, punga ut med 90 spänn och se den. Ni som är homofober som läser det här, tänk nu inte "fy fan, aldrig att jag ser den där jävla filmen" det är fan ni som ska se den enligt mig. Hur ofta är det man ser en gay-film som skildrar liksom "riktiga" människor ( nä alla som är gay springer inte runt i glittrig utstyrsel, ligger runt eller ser ut som en halvdan kopia av det andra könet ) ooops nu blev en del visst förvånade tror jag :) det finns också människor som är gay alltså som drömmer om hus, barn, hund, en bil som inte krånglar, fred på jorden ja ni vet...och den här filmen handlade om precis det. Se den!


reflektion: läste en artikel om modebloggar igår, det är tydligen det man ska satsa på för att komma nån vart i det här träsket men hur skulle det se ut undrar jag då? Mitt mode är väl typ såååå långt ifrån dom där bruttornas modetips som man kan komma. Ok typ så här skulle mina modetips låta: Nu när hösten är här så matchar nästan alla färger mot naturen, så klä dig i praktiskt taget vilken färg du vill. Ta sen på dig något du trivs i så att din aura lyser starkare än dina kläder. En huvudregel kan väl vara att om du har tajt nertill så ta någon lite större överdel och tvärtom. ( här kommer den kanske största skillnaden: UNDVIK ALLT som har med LEOPARD mönster och SPETS att göra! ) Njae nån modebloggare blir man nog aldrig..


Puss och Kram

Ovido - Quiz & Flashcards