Alla inlägg den 20 oktober 2008

Av Martina - 20 oktober 2008 17:37

Första dagen och min veckoplanering är redan åt helvete men det hade man ju förstås kunnat räkna ut redan igår. Känns inte så upplyftande med en promenad i höstrusket fast det skulle sitta väl på plats, degar lite framför tv:n och datorn i stället, latgris. Faktiskt har jag varit till tvättstugan och konstaterat att mitt tvättmedel är kvar, sen tittade jag och såg att ingen hade tvättat efter mig så den informationen var kanske inte så mycket värd. Något konstigt hände, maskinen tömde sig inte riktigt så jag måste köra om alla kläder, tur att det finns ett snabbprogram de vanliga programmen är nämligen 160 minuter långa, va ska det vara 2000-tal det?! Min lägenhet rasar, snart är hela köket en ruin, idag när jag kom hem så lossnade en bit av handtaget till kylen, jävlatypiskt. Fick tejpa lite, tyvärr går inte köksluckorna och fläkten att fixa med silvertejp. Måste ringa hyresvärden.


Dagens lunch: Tacobiffar med ris och röd sås. Ganska bra GI mässigt om man skippar riset. Ungarna tyckte att det var starkt. 


Reflektion: Får man inte störa sig på människor när de har ett annat etniskt ursprung än jag själv? Jag menar alla människor har väl olika egenskaper, t.ex så stör jag mig på dumsnåla och egoistiska människor ÄVEN om de är svenskar men om man irriterar sig på en invandrare som är dumsnål och egoistisk då är man plötsligt "främlingsfientlig"...konstigt.  


Att köpa: Silvertejp för att laga lägenheten. 


Arrivederci!

Av Martina - 20 oktober 2008 13:49

Så var det dax för möte igen, det är inte precis sällan. Skulle behöva göra massor av andra saker egentligen men så är det. igår såg jag sista delen av Prison Break S.3 och ikväll drar nästa säsong igång, trevligt! Nu är det bara en gång i veckan, kanske lite mer lämpligt än att vråltitta på flera avsnitt i veckan som jag gjort de senaste veckorna. Återkommer ikväll. Tja!


Ovido - Quiz & Flashcards