Alla inlägg den 16 oktober 2008

Av Martina - 16 oktober 2008 15:52

Ja inte ville jag med mitt förra inlägg hänga ut nån men om nån tar åt sig så är väl det upp till den. För mig har livet ett större värde bara och det var det jag ville förmedla och inte hänga upp/ut/in nån.


Har varit på jobbet och jobbat som man brukar göra på ett jobb..och så har jag druckit kaffe, det var gott. kaffe är gott - livets dryck! så poetisk man kan vara. Jag har skrivit kompisdikter med kidsen idag, konstigt innehåll det blev. En säl. En isbit. Marmelad. Ja U name it! men söta är dom. 


Reflektion: Om man gråter över en försvunnen mössa då har man inga större bekymmer eller är det ett stort bekymmer när man är 8? Jag kommer inte ihåg, jag kommer ihåg att jag var rädd att få klipulver innanför tröjan. Det finns nyponbuskar på skolan där jag jobbar nu också men kidsen har inte kommit på det där med klipulver och tur är väl det. Var en gång på väg att berätta vad vi gjorde med nyponen när jag var liten men som tur var hade jag lite vett i skallen och knipa igen. Däremot råkade jag berätta att jag smet ut från fönstret när jag gick på 6års alltså förskoleklass som det heter nu. Dagen efter hade några av mina annars så duktiga juveler smitit ut genom fönstret på fritids...hmmm...var min enda tanke. tyst med mig! Snyt mun!


Dagens lunch: Kycklingfilé och klyftpotatis. Bättre än blodpudding/potatisbullar/risgrynsgröt. Jag åt mycket. Lite mindre potatis än kyckling, lite mer sallad än potatis men mest kyckling, dom som GIar sig säger väl att det är den rätta vägen om jag inte har fått det om bakfoten också. 


Tjoho!



Av Martina - 16 oktober 2008 07:24

...är ingen rolig start på dagen. Ska snart gå ner i "persan", plocka fram min gigantiska kopp och fylla den med 4 dubbelkoppar, men jag måste vänta ett tag till så att det finns några där som stör sig också :) ibland växer hornen ut! Har tänkt på en sak, ni vet spelet "löjliga familjen" - borde få en familj till tycker jag - familjen skenhelig. Kan man tänka sig att det finns par som håller ihop fast känslorna är så gott som borta, man kanske till och med har träffat nån annan, kanske till och med sitt livs kärlek men vad väljer man? Tänker man "äh vi bor bara under samma tak..." för mig låter det som "äh jag lever bara i en lögn.." ? Jaja alla gör ju sina val..


I helgen ska jag kolla efter älgar i skogen - inga kommentarer tack!




Ovido - Quiz & Flashcards