Alla inlägg den 14 oktober 2008

Av Martina - 14 oktober 2008 21:40

...som alla vet så dras kommunens svångrem åt allt hårdare, skolor läggs ner, lärare sägs upp, barnen får barkbröd till lunch och exklusiva, svindyra äventyrsbad byggs, hmm...men idag gick det lite överstyr med nedskärningar tycker jag. Vi fick lite info om en utbildning vi ska på, rum (skrubb) med 4 bäddar, 2 handdukar och dusch och toalett i korridoren (jiiiipppiiii känns som en fotbollscup för 14åringar!), det lustiga är att man brukar få önska vem man ska dela rum med men ska man önska handdukskompis nu då eller? Snälla Sundsvallskommun skippa blott en endaste liten klinkerplatta på det nya badet och bjud mig på en egen handduk.


Av Martina - 14 oktober 2008 20:17

Har varit på en intressant afton med det nya läromedlet "läsdax", kul, intressant, genomtänkt och allt vad ni bara kan tänka er. Men nu då? Måste jag lägga om hela mitt arbetssätt nu eller... orkar inte... och LÄSGRUPPER vad fan är det nu då?! Har ni varit i den situationen nån gång när alla nya ideér anammas men inget görs till 100 %, bara massa hattande hit och dit.. där är jag, hela dagarna och visst det går bra för mig men tänk er 8åringarna, inte bra. Tack chiefen för den nya lönen!


Sov gott!

Ovido - Quiz & Flashcards