Alla inlägg den 10 oktober 2008

Av Martina - 10 oktober 2008 14:15

Detta fantastiska uttryck fick jag lära mig på utbildningen, tyckte redan då att det var flummigt men konstigt nog är det ett uttryck som fastnat stenhårt och som jag faktiskt då och då plockar fram och använder i min tankevärld. Mest kanske när jag vill skylla mitt kaos på något. En kaosblåsa är ett kaos fast som är fast i en blåsa, alltså råder ändå en viss ordning fast det är kaos...ja om ni förstår...äh det spelar ingen roll att lägenheten ser ut som en ruin när jag trots allt vet var allt är, eller...ja jag tror ni förstår trots mina talanglösa försök till att ge exempel. Ett ordnat kaos helt enkelt!


Ja nu kanske ni undrar varför jag skrev om det just nu och vet ni det funderar jag också på :) kaos var det....i en blåsa :)


Jag tror jag måste äta en tub med stjärtsalva om läppen ska bli bra.

hmmm....pesto är ju också jävligt fett och dessutom godare än stjärtsalva, kanske man skulle äta en tub pesto i stället...återkommer.


Tjingeling för tillfället!



Av Martina - 10 oktober 2008 11:17

Men gud så tragiskt, dagens lunch: RISGRYNSGRÖT! Knappast att jag betalar 25 spänn för det då svälter jag hellre och sparar pengarna till något vettigare typ ett tuggummipaket eller två.

Ovido - Quiz & Flashcards