Alla inlägg under oktober 2008

Av Martina - 14 oktober 2008 20:17

Har varit på en intressant afton med det nya läromedlet "läsdax", kul, intressant, genomtänkt och allt vad ni bara kan tänka er. Men nu då? Måste jag lägga om hela mitt arbetssätt nu eller... orkar inte... och LÄSGRUPPER vad fan är det nu då?! Har ni varit i den situationen nån gång när alla nya ideér anammas men inget görs till 100 %, bara massa hattande hit och dit.. där är jag, hela dagarna och visst det går bra för mig men tänk er 8åringarna, inte bra. Tack chiefen för den nya lönen!


Sov gott!

Av Martina - 13 oktober 2008 21:21

Lyckades slutligen med Prison-Quizet, jag blev Sara Tancredi.


 You Scored as Sara Tancredi

You are Sara Tancredi, a nice caring former nurse and the daughter of the Governor of illinois, who had a crush on Michael.


Sara Tancredi   89%

Westmoreland(D.B Cooper))   67%

Tweener   61% Sucre   61%

T-bag   61%

C-note   56%

Michael Scofield   56%

Haywire   45%

Lincoln Burrows   44%

Agent Mahone   17%


Lite skrämmande är ju att jag är mer lik T-bag än bröderna bäver...hmmm...

Av Martina - 13 oktober 2008 19:46

...har genom åren poppat upp liksom och jag tror att jag fått en helt ny, typ i stil med mus-arm och sms-tumme, vad säger ni om rondell-fot? Eftersom jag varje dag lyckas åka hem precis i den värsta rusningen så blir jag alltid stående hur länge som helst i rondellen, väntandes, stressad som få, ofta väldigt hungrig och jävligt kissis :), inte alltför sällan oerhört irriterad över något och ja ni vet, medtrafikanterna är idioter, psykfall och många andra inte alltför smickrande epitet och där sitter jag och låter all stress, ilska, hunger osv kanaliseras genom min kopplingsfot (och då ska kanske tilläggas att kopplingen är jävligt trög), detta leder naturligtvis till obehagliga konsekvenser för foten....aoch! och "poffs" där har vi den, den nya folksjukdomen - rondell-fot. Nu är det också så att jag i kombination med den störande väldigt överbemannade rondellen på vägen hem också möter en hårt trafikerad eller jävligt tajmande järnvägsövergång varje morgon så inte nog med rondell-fot, jag lider dessutom av järnvägs-fot. Det allra jävla märkligaste med det hela är att jag sitter rätt mycket vid datorn, skickar rätt mycket sms men har aldrig sett en minsta tillstymmelse till sms-tumme eller mus-arm..konstigt det där.


Nu ska jag se "första, andra, tredje" - inte nog med järnvägrondells-fot jag lider dessutom av nånting som kan misstänkas vara tantsjukan...fy fan!


Av Martina - 13 oktober 2008 07:42

...är jag i Prison Break, ungefär lika fast som jag var i Beverly Hills när det begav sig, den största katastrofen som kunde hända var att man missade veckans avsnitt med Brandon, Kelly och dom andra. Vår fotbollstränare var katastrofhatad när hon la träningen preeeeeciiiiiiiis när det var "bevvan" haha! jaja hursomhelst igår gjorde jag ett test som skulle visa vilken prison-karaktär jag var mest lik...typ vad skulle du göra om din flick/pojkvän råkade skjuta en FBI-agent....ja hmmm....realistiskt sett så skulle jag....lite svårt att tänka sig in i situationen helt enkelt. Jag svarade dock plikttroget på alla 15 frågorna och sen när jag äntligen skulle få svaret på frågan jag grunnat på så länge så händer det som alltid händer. Datorn hängde sig och jag har fortfarande inget svar på ovannämnda fråga.


jag hoppas ni får en finemangig dag!

Av Martina - 12 oktober 2008 20:49

..är ju inte blind faktiskt så jag har ju redan tidigare sett att man kan skapa omröstningar på sin bloggelliblogg men jag har sett KATASTROFALT dåliga omröstnings, vad ska man säga, teman... typ: vilken årstid är du född? jamen hallå vem bryr sig egentligen. Så då tänkte jag att jag skulle dra till med nån cool, spektakulär eller åtminstone halvintressant omröstning, frågan är bara: Om vad? Ska klura på det. Läppen är värre igen - typiskt.

Av Martina - 12 oktober 2008 15:29

..nu börjar det brinna i knutarna vad det gäller PB säsong 3, måste hinna se den innan den 20:e när säsong 4 börjar, det som gör mig lite förtvivlad just för tillfället är att dr. Tancredis huvud hamnade i en låda men jag gissar att det kanske inte är hela sanningen.


Gud vad gott det är med mandariner eller vad heter det, finns typ några för många namn på denna frukt (eller är det olika frukter, därav olika namn?) för att jag ska kunna hålla reda på vad som är vad.


Har besvärligt med huvudet och nacken, har fruktansvärt ont idag igen, känns inte bra med tanke på att det är arbete som gäller imorgon. Får försöka kurera mig bäst jag kan helt enkelt. 


Tjo!

Av Martina - 11 oktober 2008 18:01

...det finns säkert gott om idioter här i världen men idag har iaf en av de större visat sitt riktiga ansikte och jag är ledsen på ett sätt att jag hade rätt. Karlar...var kommer ni ifrån?


Igår var jag ute i minglet och träffade massvis av forna stödebor, trots att det kanske inte låter så trevligt så var det oerhört trevligt faktiskt.  


Fick nyss oväntat besök av fröken Tysk, det var trevligt men fasiken så rädd jag blev när det ringde på dörren. Det är inte precis tätt mellan de oväntade besöken här på kullen. 


Åt en svingod sallad lite tidigare idag det var ju trevligt eftersom sallad kanske inte alltid är favoriten. Det var bulgur i den, tomat, gurka, ruccola, mozzarella, prosciutto (?) och en helvetes massa pesto...kan ju inte precis vara äckligt då eller? 


Läppen är bättre. tack idomin. 


Av Martina - 11 oktober 2008 00:11

Såg just det mest sjuka ever! 2 girls and 1 finger, se det inte!!

Fy fan vilka sjuka människor det finns...


däremot är ju det här rätt roligt!


Haha


Ovido - Quiz & Flashcards