Direktlänk till inlägg 16 oktober 2008

uthängd, inhängd och upphängd.

Av Martina - 16 oktober 2008 15:52

Ja inte ville jag med mitt förra inlägg hänga ut nån men om nån tar åt sig så är väl det upp till den. För mig har livet ett större värde bara och det var det jag ville förmedla och inte hänga upp/ut/in nån.


Har varit på jobbet och jobbat som man brukar göra på ett jobb..och så har jag druckit kaffe, det var gott. kaffe är gott - livets dryck! så poetisk man kan vara. Jag har skrivit kompisdikter med kidsen idag, konstigt innehåll det blev. En säl. En isbit. Marmelad. Ja U name it! men söta är dom. 


Reflektion: Om man gråter över en försvunnen mössa då har man inga större bekymmer eller är det ett stort bekymmer när man är 8? Jag kommer inte ihåg, jag kommer ihåg att jag var rädd att få klipulver innanför tröjan. Det finns nyponbuskar på skolan där jag jobbar nu också men kidsen har inte kommit på det där med klipulver och tur är väl det. Var en gång på väg att berätta vad vi gjorde med nyponen när jag var liten men som tur var hade jag lite vett i skallen och knipa igen. Däremot råkade jag berätta att jag smet ut från fönstret när jag gick på 6års alltså förskoleklass som det heter nu. Dagen efter hade några av mina annars så duktiga juveler smitit ut genom fönstret på fritids...hmmm...var min enda tanke. tyst med mig! Snyt mun!


Dagens lunch: Kycklingfilé och klyftpotatis. Bättre än blodpudding/potatisbullar/risgrynsgröt. Jag åt mycket. Lite mindre potatis än kyckling, lite mer sallad än potatis men mest kyckling, dom som GIar sig säger väl att det är den rätta vägen om jag inte har fått det om bakfoten också. 


Tjoho!



 
 
Jenny

Jenny

16 oktober 2008 23:00

Ja det där med mössan är ju skithemskt om man vet att man kommer få en jävla massa skäll hemma..

http://highheeljenny.blogspot.com

 
Martina

Martina

17 oktober 2008 07:21

ja självklart är det så...stackars små...

http://baramartinatack.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Martina - 12 juni 2011 12:48

...satt just och funderade på vad jag skulle göra av denna söndag när jag med ett rejält stamp klev in en tandpetare i hälen, aj satan vad ont det gjorde. Upptäckte också att typ 4 mm hade fastnat någonstans inne i hälen, så sjukvårdsupplysningen näs...

Av Martina - 6 juni 2011 19:00

..och Sveriges nationaldag eller svenska flaggans dag som det hette när jag var liten. har firat med påmpa och ståt idag med paradorkester och hela köret..så klart.. imorgon är det jobb igen och jag orkar verkligen inte, vill kaskadspy av bara tank...

Av Martina - 20 maj 2011 21:51

...här hemma i soffan..efter några timmars hektiska förberedelser inför morgondagens party kan det vara skönt att landa med fetarselet i soffan. Så imorgon är det kalas alltså, ska bli väldigt roligt. Har just konstaterat att det är rena rama järngän...

Av Martina - 20 maj 2011 21:51

...här hemma i soffan..efter några timmars hektiska förberedelser inför morgondagens party kan det vara skönt att landa med fetarselet i soffan. Så imorgon är det kalas alltså, ska bli väldigt roligt. Har just konstaterat att det är rena rama järngän...

Av Martina - 15 maj 2011 17:44

...men jag har inte så mycket att blogga om..har liksom idétorka och då blir det lätt tråkiga inlägg känns det som och bloggar med tråkiga inlägg är ju värdelösa. Även fast jag allt som oftast älskar mitt jobb så har nedräkningen inför sommarledigh...

Ovido - Quiz & Flashcards