Alla inlägg under januari 2010

Av Martina - 19 januari 2010 17:31

Det luktar väl förjäkligt gott när man gör kyckling i ugnen? Får minnen från 80talets lergrytskyckling, kommer ni ihåg hur den luktade? Gott! men 80tal.. 80tals mat var väl förövrigt väldigt speciell.. sallad..med ris och ärter, majs, paprika -blandning, tonfisk, ägg och isbergssallad..en bit från dagens ruccola, ost, körsbärstomater, pinjenötter eller solrosfrön och balsamvinägers sallader eller? Varma mackor var ju en annan delikatess, moahaha! och jag kommer ihåg tacons invasion av de svenska fredagskvällarna, så här kunde det låta i skolan :" jag kan äta 4 skal (för det fanns ju bara en sort)..." jag kunde äta 7 st skal med köttfärs och tomat, det kommer man ihåg minsann.. men fråga mig vad som helst från skolan så är det blankt haha!


Vad har ni får 80talsmatsminnen? kommentera!

Av Martina - 18 januari 2010 20:53

För ryggen - kanske Guds tack till mänsligheten.

Idag har det varit en bra dag, då är man nöjd :)


Av Martina - 17 januari 2010 21:40

Har ett svagt minne från barndomen eller snarare ungdomens tid om ett program som hette Blåsningen, har inte sett det på åratal men ikväll då jävlar. Råkade zappa in och hamnade mitt i HUMOR med stora bokstäver, jävlar vad jag skrattade, finns få saker som är så roliga som när människor blir blåsta. Skönt med ett gott skratt...som varade typ en timme. Nästa söndag 20.00 är det kanal 3 som gäller.


Helgen har gått i lugnets tecken, skönt. Jullovet som nyss tagit slut har varit fullproppat med festligheter, "spelkvällar" och "tjejmiddagar". Jag är gammal nu och behöver vila :) Försöker ju smygGIa lite också, skulle vara sååå trevligt att kunna få på sig några brallor som inte är mysisar.. det går inte så bra. Vågen chockade mig dubbelt häromdagen, först visade den -4kg, jag ställde mig igen, igen, igen och igen och varje gång visade den +2 jag var lurad. Har alltså GÅTT UPP 2 kilogram, helvete! Nu ska jag ligga i den här veckan.


Förövrigt ser det ut som vanligt, inte så mycket nytt under solen. Eller jo förresten, det finns en speciell person som jag vill skriva en rad till.


2 hjärtan i samma kropp.


Om några månader drar vi på safari och jämarns vad man längtar nu, är liksom trött på vintern, redan! ojoj hur ska det här gå, hoppas på en tidig vår och en lång härlig sommar. Så länge får man försöka vinteraktivera sig lite, kanske ta fram skidorna eller så..


Fridens liljor till er!



Ovido - Quiz & Flashcards