Direktlänk till inlägg 19 januari 2010

Maten i ugnen.

Av Martina - 19 januari 2010 17:31

Det luktar väl förjäkligt gott när man gör kyckling i ugnen? Får minnen från 80talets lergrytskyckling, kommer ni ihåg hur den luktade? Gott! men 80tal.. 80tals mat var väl förövrigt väldigt speciell.. sallad..med ris och ärter, majs, paprika -blandning, tonfisk, ägg och isbergssallad..en bit från dagens ruccola, ost, körsbärstomater, pinjenötter eller solrosfrön och balsamvinägers sallader eller? Varma mackor var ju en annan delikatess, moahaha! och jag kommer ihåg tacons invasion av de svenska fredagskvällarna, så här kunde det låta i skolan :" jag kan äta 4 skal (för det fanns ju bara en sort)..." jag kunde äta 7 st skal med köttfärs och tomat, det kommer man ihåg minsann.. men fråga mig vad som helst från skolan så är det blankt haha!


Vad har ni får 80talsmatsminnen? kommentera!

 
 
Söder

Söder

19 januari 2010 20:32

Mitt minne från 80-talet är hempermanenten-OCH att jag lät min syster permanenta mej. Jag grinade i ungefär 6 veckor tills håret var rakt igen....... :/

http://www.sodershojdare.blogg.se

 
jennie

jennie

19 januari 2010 21:34

Kul att du är tillbax!
Du glömde pain richen till salladen...! :D

http://ajfora.blogg.se

 
låtsasmamma

låtsasmamma

20 januari 2010 23:22

Synthmusiken som jag fö Spotyfajjar nu hela kvällarna, har hittat lite godingar.

http://www.hovanta.blogg

 
Trileia

Trileia

23 januari 2010 20:39

Manicklar, He-man, Who you gonna call? Ghostbusters (min bästa kompis Rikard hade gubbarna och bilen och Slimer med ÄKTA slime!!), Massa husgeråd som mamma köpte på TV-shop, Soda Streamern, Commodore 64 (och 128 D, den hade Diskdrive med JÄTTE-disketter), Amiga 500, Kassettbandspelare med dubbla kassettdäck, TV utan fjärrkontroll, video, Starzinger (Cogo, Hakka, Jorgo och prinsessan Aurora), Superted.. Jag kan fortsätta i en evighet med 80-talsminnen..

http://trileia.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Martina - 12 juni 2011 12:48

...satt just och funderade på vad jag skulle göra av denna söndag när jag med ett rejält stamp klev in en tandpetare i hälen, aj satan vad ont det gjorde. Upptäckte också att typ 4 mm hade fastnat någonstans inne i hälen, så sjukvårdsupplysningen näs...

Av Martina - 6 juni 2011 19:00

..och Sveriges nationaldag eller svenska flaggans dag som det hette när jag var liten. har firat med påmpa och ståt idag med paradorkester och hela köret..så klart.. imorgon är det jobb igen och jag orkar verkligen inte, vill kaskadspy av bara tank...

Av Martina - 20 maj 2011 21:51

...här hemma i soffan..efter några timmars hektiska förberedelser inför morgondagens party kan det vara skönt att landa med fetarselet i soffan. Så imorgon är det kalas alltså, ska bli väldigt roligt. Har just konstaterat att det är rena rama järngän...

Av Martina - 20 maj 2011 21:51

...här hemma i soffan..efter några timmars hektiska förberedelser inför morgondagens party kan det vara skönt att landa med fetarselet i soffan. Så imorgon är det kalas alltså, ska bli väldigt roligt. Har just konstaterat att det är rena rama järngän...

Av Martina - 15 maj 2011 17:44

...men jag har inte så mycket att blogga om..har liksom idétorka och då blir det lätt tråkiga inlägg känns det som och bloggar med tråkiga inlägg är ju värdelösa. Även fast jag allt som oftast älskar mitt jobb så har nedräkningen inför sommarledigh...

Ovido - Quiz & Flashcards