Alla inlägg under januari 2010

Ok.

Av Martina - 25 januari 2010 21:34

Jag tar igen det där jag sa.


Noomi du gjorde min kväll. Tack. Tack. Tack.



Av Martina - 25 januari 2010 21:23

Men vad är grejen? Man kan ju inte ens säga nåt om vinnarna eftersom man inte sett någon av filmerna som belönas, har inte ens hört talas om dom. Förlorarna däremot kan man säga hur mycket som helst om, "men han som är så bra" "hon som var så jäääääävla bra i den där filmen" ja ni vet ju själva hur det låter i soffan just nu. Finns ens filmerna som vinner? Vart? Eller är det som sånna där svåra människor som sitter ensamma i ett hörn på ett café och läser en sönderläst första upplaga av Strindbergs "röda rummet" och då och då hummar tanklöst.. Man låtsas att vara svår av någon anledning. Våga vägra vara kommersiell (eller normal om man vill det)! Nä men man kanske skulle ta och hyra "apan" med O.Sarri till helgen eller...äh nä!


Ja men grattis då till ... ja nu kommer jag inte ens ihåg vilka som fick pris..


Vinner Noomi Rapace pris för bästa kvinnliga huvudroll ska jag ta tillbaka allt som är skrivet i det här inlägget.

Av Martina - 25 januari 2010 19:51

Är fan roligt alltså och allt hänger på kommentatorn. Är det Helge - Ture Sventon som snackar tro? Jag blir hungrig. Näpp måste springa till kylen en sväng..



Av Martina - 25 januari 2010 17:39

Ja ni det är ju just det som är frågan. Man vill ju inte vara elak så jag säger ingenting och hoppas på att det säger allt.



Av Martina - 25 januari 2010 17:14

....på matideér. Jag orkar helt enkelt inte laga mat. Inte idag iaf :) får bli lite rester som legat i frysen ett tag för länge.


Imorgon ska tantkroppen (som förövrigt liiiiider av träningsvärk idag) få röra på sig igen, det blir innebandy. Ja det är ju kanske kul..vi får se. Återkommer om mer info. Innan det är det dax för Apt-möte imorgon..så jag kan inte vara barnis till Milo, typiskt!


Ser på "förkväll" - vilken sagolik trio dom skrapat ihop till programledare..ojoj..bäst före datumet på Elisabeth måste gått ut för bra länge sen nu. Vilka värdelösa frågor.


Kommer kanske mer sen.

Av Martina - 25 januari 2010 07:34

...känns som att det är måndag varannan dag ungefär, någon mer som har den känslan? Varför konstaterar jag VARJE måndag att jag borde ha sovit mer i helgen, det är dessutom typ omöjligt att sova mer än mig, ja L kanske gör det :) men inte många fler.. Å andra sidan är jag en utpräglad kvällsmänniska och avskyr att kliva upp på morgonen, förmiddagen, dagen.. kan alltid somna om, spelar ingen roll om jag vaknar 12.30 så kan jag somna om.

Annars är måndagar en väldigt skön dag full med struktur, alltid samma rutiner på förmiddagen och det är skönt (nu snackar jag jobbet alltså) sen slutar jag relativt tidigt också och det är ju bra. Borde btw tvätta när jag kommer hem idag, det är ju roligt...men belättande när det är klart, ni ser! det ordet ÄR otroligt användbart :)


Tro om det är dax för lite kaffe kanske..



Av Martina - 24 januari 2010 21:12

...har egentligen bara ett fel och det är att den oftast tar slut alldeles för fort, kanske måste börja köpa större partier :) det är gränslöst gott med skinka (i lufttorkat format), mozzarellaost och pesto - typ som en drog, jag kan äta hur mycket som helst..seriöst, testa mig gärna ;) man kan ju dricka ett gott rött vin till också. Tillsammans med Blåsningen och mina Jn så var det en ultimat avslutning på veckan, nu väntar soffan och sen en god natts sömn hoppas jag!



Av Martina - 24 januari 2010 18:00

Jag har ju skaffat en gästbok också, längst ner till höger på min blogg.. undra just vem av er 9 som inviger den?


  


Skulle bara kolla om det funkar att lägga ut bilder och Japp det verkar det göra :) det här är från i somras, i stugan - Sörnedansjö

Ovido - Quiz & Flashcards