Alla inlägg under februari 2009

Av Martina - 16 februari 2009 19:02

..att se att blodpudding och potatisbullar uppfattas som lika äckligt av allmänheten, detta baserat på min undersökning på bloggen. Jag trodde nog innan att blodpudding vad mindre populärt, fast jag själv tycker nog potatisbullar..bläää! fast blodpudding alltså är för vidrigt det också. Det lär väl komma nån pest/kolera dag här framöver, det var ett bra tag sen sist, säkert 2 veckor sen. Jag misstänker att jag verkligen håller på att bli sjuk och det är för taskig tajming alltså, jag har inte lust eller tid att ligga nedbäddad nu, hoppas på mirakel. Kanske ångbada fejset?


Nu: diskläge. 

Av Martina - 16 februari 2009 07:36

Hade kunnat satsa alla pengar i världen på att jag skulle ligga i feber idag men icke! Jag var verkligen helt slut igår, däckade vid 9 tiden. Men nu sitter man här, på jobbet och undrar vad fan som hände.


Nu: kaffe!

Vad fan: min mössa har förvandlat min frisyr till en svintotuss, typiskt.

Av Martina - 15 februari 2009 11:03

..jag har inte missat ett skidskyttelopp på hela vintern i stort sett men idag, när det blev VM-GULD då missar jag det! Inte bra. Jag vaknade, slog på TV:n och fick iaf vakna till, till den svenska nationalsången, skön känsla.

Grattis Helena Jonsson!


Igår var det 30års kalas hos Nina, det var trevligt, på kvällen blev det melodifestival, också trevligt. H.E.A.T var bäst, helt klart, kul med lite rock inblandat enligt mig. 


Nu: barnvaktsläge.


Av Martina - 14 februari 2009 10:17

..på alla hjärtans dag? ehhh? Så kanske man inte kan säga, jag hoppas iaf att ni alla får en fin dag och bla bla bla man kanske borde säga något mer liksom riktat här men serru det tänker jag inte göra, jag hör av mig lite mer privat till er så det så.


Jag tänker iaf hänga ut en person, brutalt, med hull och hår : NINA!!! Grattis Nina som fyller 30 år idag :) ja må hon leva, ja må hon leva..äh jag tar sången på plats om ett par timmar istället. 


Ikväll är det dax för del 2 av melodifestivalen och för allas skull så hoppas jag att det är lite roligare bidrag med den här veckan, ska se men vet inte vart. Är det idag Lili & Susi (hmm?) är med? 


Ciao!

Av Martina - 13 februari 2009 07:35

...nä kanske inte, det känns mycket väl att det är fredag för hela kroppen skriker verkligen, "DU SKA INTE UPP NU; DU MÅSTE SOVA MINST 4 TIMMAR TILL!"" men det får bli imorgon istället. Idag ska vi säkert göra alla hjärtans dag kort eftersom det är den dagen imorgon.


Nu: Kaffe.

Sen: Uppdaterad blogg.


Tja!

Av Martina - 12 februari 2009 22:06

...kunde hjälpa mig med bilen. Jag måste försöka fixa in den i ett varm garage, kanske i helgen. Fan nacken är värre än nånsin, vad gör jag för fel?


Med risk för att vara en mes men nu: sovläge. 

Av Martina - 12 februari 2009 07:15

...att jag inte tvekar en sekund att publicera piratbilden :) Håll tillgodo!

Tack för alla tips om nacken resp. bilen :)! 


Nu: jobbläge!

Av Martina - 11 februari 2009 21:13

...hemma igen efter min promenad till Ica och en sväng till min mamma. Trodde att risken för att jag skulle frysa ihjäl var överhängande men jag klarade mig. Hur länge ska det här fortsätta, jag vet att jag tjatar men jag står bara inte ut. Inte lär man kunna åka utomlands med den här nacken heller...jag får sola solarium typ 6 timmar om dagen under sportlovet för att få min värme...nåt bättre förslag? Jag blir iaf mäkta besviken om inte den råkallaryssvintern efterföljs av en tropiskturkhetsommar utan getingar. Kan man reklamera årstiden eller vädret? det borde man ju kunna i USA eller? Ska fråga Lisa. Varför blir jag alltid så här flummigt undrande på kvällskvisten, jag borde bli lite enklare av mig.



Sov gott gott folk.



Ovido - Quiz & Flashcards