Alla inlägg den 7 september 2010

Av Martina - 7 september 2010 21:43

Alltså det kan ju inte du veta, som läser det här just nu men jag brukar inte hänga ut mina nära och kära så mycket i bloggen. Känns som att man vill fråga om sånt innan men det har kommit en ny karaktär i mitt persongalleri som jag borde presentera här. Min eminenta vän och safarikompanjon Pumba! Det är inte lätt det blir tomt på savannen när hon blivit mätt och hon är känslig och vek trots sitt tjocka skinn men en polare ville bli....öhhh...hennes alltså jag då i det här fallet... Välkommen in i min värld! (och nej, det är ingen kärlek, bäst att understryka det)  


Av Martina - 7 september 2010 21:22

Letade febrilt efter EM-kvalet men hittade inte matchen på nån kanal, då sa en vän att den var på 10an och att man måste installera om boxern, sagt å gjort med nyfikenheten på topp, en ny kanal liksom! händer ju inte varje dag. Medan jag väntade på boxern googlade jag kanalen, Kanal10. Upptäckte till min stora förskräckelse att det var en kristen kanal! Jesus Amalia, sända EM-kval på en kristen kanal, kändes skumt. Lättnaden blev senare total när jag insåg att det även fanns Tv10, ingen kristen kanal, bara sport och fakta. Gött!


Jag å Anna har hurtat runt på en promenad, skönt.



Av Martina - 7 september 2010 17:54

Så därför brukar jag inte skriva så mycket om jobbet i bloggen men jag jobbar ju som lärare och ibland kan man ju inte låta bli..


barn1: Vet du vilket djur som SER BRA?

barn2: Japp!

barn1: ja...men säg då!

barn2: hmmmmmmm(gnider händerna och ser lurig ut).........en.......ÄLG!

barn1: nä men en ZEBRA, du förstår va?

barn2: ja men vadå, älgar ser ju också bra!


Det var väl gulligt?


En annan sak jag tänkt på är det här med läxor, lärare brukar ju kunna ha en förkärlek för läxor men inte jag, känner mig som det svarta fåret ibland men vadå? Vi säger ju ofta åt våra vänner och kollegor och inte minst åt oss själva att "lämna arbetet på jobbet och var ledig när du kommer hem", eller? Ni känner säkert igen er men barnen dom ska minsann få ta hem sitt jobb, konstigt tycker jag..med det säger jag inte att jag aldrig skickar hem läxor eller tycker att det är fel alla gånger..


Idag har jag dessutom fått en alldeles unik stavning på ordet: gräsmatta. KRÄSMATA. haha jag döör! det är ju skitkul ju..


Så nog talat om arbete. Var på kommunhuset idag, eller snarare I kommunhuset och där såg jag minsann att det finns blanka valsedlar, kan man bara plita ner ett namn där då eller? Har snöat in lite på det där..tror att jag måste rösta på mig själv. Får man det?


Nu är soppjäveln slut iaf, har ätit soppa i 4 dagar nu. Gott men en aning tradigt.



Av Martina - 7 september 2010 09:58

Har en inbygd kaffeklocka!

Och nu ringer den.



Ovido - Quiz & Flashcards