Direktlänk till inlägg 7 september 2010

Är man ledig så är man ledig.

Av Martina - 7 september 2010 17:54

Så därför brukar jag inte skriva så mycket om jobbet i bloggen men jag jobbar ju som lärare och ibland kan man ju inte låta bli..


barn1: Vet du vilket djur som SER BRA?

barn2: Japp!

barn1: ja...men säg då!

barn2: hmmmmmmm(gnider händerna och ser lurig ut).........en.......ÄLG!

barn1: nä men en ZEBRA, du förstår va?

barn2: ja men vadå, älgar ser ju också bra!


Det var väl gulligt?


En annan sak jag tänkt på är det här med läxor, lärare brukar ju kunna ha en förkärlek för läxor men inte jag, känner mig som det svarta fåret ibland men vadå? Vi säger ju ofta åt våra vänner och kollegor och inte minst åt oss själva att "lämna arbetet på jobbet och var ledig när du kommer hem", eller? Ni känner säkert igen er men barnen dom ska minsann få ta hem sitt jobb, konstigt tycker jag..med det säger jag inte att jag aldrig skickar hem läxor eller tycker att det är fel alla gånger..


Idag har jag dessutom fått en alldeles unik stavning på ordet: gräsmatta. KRÄSMATA. haha jag döör! det är ju skitkul ju..


Så nog talat om arbete. Var på kommunhuset idag, eller snarare I kommunhuset och där såg jag minsann att det finns blanka valsedlar, kan man bara plita ner ett namn där då eller? Har snöat in lite på det där..tror att jag måste rösta på mig själv. Får man det?


Nu är soppjäveln slut iaf, har ätit soppa i 4 dagar nu. Gott men en aning tradigt.



 
 
Ingen bild

Nina

7 september 2010 20:39

men du...om du nu vill ha lite röster så får du banne mig komma med lite fler, starkare, fetare vallöften ;-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Martina - 12 juni 2011 12:48

...satt just och funderade på vad jag skulle göra av denna söndag när jag med ett rejält stamp klev in en tandpetare i hälen, aj satan vad ont det gjorde. Upptäckte också att typ 4 mm hade fastnat någonstans inne i hälen, så sjukvårdsupplysningen näs...

Av Martina - 6 juni 2011 19:00

..och Sveriges nationaldag eller svenska flaggans dag som det hette när jag var liten. har firat med påmpa och ståt idag med paradorkester och hela köret..så klart.. imorgon är det jobb igen och jag orkar verkligen inte, vill kaskadspy av bara tank...

Av Martina - 20 maj 2011 21:51

...här hemma i soffan..efter några timmars hektiska förberedelser inför morgondagens party kan det vara skönt att landa med fetarselet i soffan. Så imorgon är det kalas alltså, ska bli väldigt roligt. Har just konstaterat att det är rena rama järngän...

Av Martina - 20 maj 2011 21:51

...här hemma i soffan..efter några timmars hektiska förberedelser inför morgondagens party kan det vara skönt att landa med fetarselet i soffan. Så imorgon är det kalas alltså, ska bli väldigt roligt. Har just konstaterat att det är rena rama järngän...

Av Martina - 15 maj 2011 17:44

...men jag har inte så mycket att blogga om..har liksom idétorka och då blir det lätt tråkiga inlägg känns det som och bloggar med tråkiga inlägg är ju värdelösa. Även fast jag allt som oftast älskar mitt jobb så har nedräkningen inför sommarledigh...

Ovido - Quiz & Flashcards