Alla inlägg under mars 2009

Av Martina - 11 mars 2009 20:20

Har precis haft besök av min underbara brorsdotter, vi har ätit glass och testat spikmattan och hon har fått ärva lite kläder av mig, hur sjukt är inte det!! typ lite marknads-tröjor å så.. det som gör mig så stolt är att hon har lärt sig läsa :)


Nackstatus: idag är första dagen på ca 2 månader som det tidvis har känts helt ok. 


Lunch: majzenagegga med oidentifierbart köttliknande innehåll. 


Dagens citat: Jag: ger kram och säger "gud vad jag tycker att du är söt". Elev svarar: ja jag kan känna det. Haha! 

 Ok det var igår men jaja...


Nu: soffläge med en tekopp i näven.


Av Martina - 11 mars 2009 07:34

japp det är jag det just nu. behöver lite kaffe och en kram eller något annat uppiggande. det finns ju en viss chans att om ca en timme så får jag lite barnkramar iaf och det finns få saker som kan ge så mycket energi.


Nu: morgonkaffe!


Fan vilken tråkig blogg jag har.


Vad ska jag skriva om? hjälp!

Av Martina - 10 mars 2009 11:22

Ja det hade man ju kanske kunnat tro men det skulle vara mycket otrevligt för mig att föda ut en tonåring :)


Sitter på jobbet och rastar. Kul. Så länge det varar.

Av Martina - 9 mars 2009 15:33

Och jag måste erkänna att det tog emot lite imorse när det var dax att kliva upp aptidigt och åka på jobbet men väl här så insåg jag bara återigen att jag har det bästa jobbet man kan tänka sig. Alla ungar är så underbara!


Dagens citat:

Jag blir kär i dig när du är så där aggressiv. (barn 8 år)


Nu ska jag snart åka hem och vila lite, ska bli trevligt det också.


Är det nån som har ett jobb till övers så säg gärna till?!


morsning å goodbye!



Av Martina - 8 mars 2009 21:54

och det tackar jag allra ödmjukast för.



Nu: sängläge

Av Martina - 8 mars 2009 14:57

Jag är inte bakis men jag mår illa. Kan det vara magsjuka eller magkatarr eller bara vanligt illamående? Jag vet inte och jag kräks inte. Jag hoppas att jag inte blir sjuk för jag behöver gå på jobbet imorgon men man vill ju inte heller smitta ner barnen och sina kollegor. Borde äta nån middag, frågan är vad? Varslad är man också, roligt liv. Vad gör man om man blir arbetslös? Springvik.? nä... byta karriär? nä.... plugga? ja kanske. Flytta hem till mamma? nä....

Frågorna är många och livet ganska flyktigt och osäkert just för tillfället.


Ciao!

Av Martina - 7 mars 2009 23:58

..fyllde vinterluften när jag och L sakta tog oss hemåt. Det visade sig att brandkår, ambulanser och polis stannade vid huset nedanför mig och vi planterade oss i en snödriva för att titta på men inte mycket hände. Vi pratade om livet, vad som hade hänt det senaste året och att vi faktiskt lärt känna varandra. kanske till och med en utlandsresa? Hur mycket händer på ett år och vad är värt att berätta för omvärlden? ikväll har varit en spektakulär kväll där Timrå förlorade stort och melodifestivalen har lyft oss till ett annat plan, det lite mer skruvade och vrickade planet med C af U i spetsen, vem hade kunnat tro att jag innan kvällen var slut hade spelat in en alldeles egen video med bara mig, några hål och Lili & Susie? Jag är en stjärna.


Nu ska jag sova och kanske drömma någon psykodröm, vem vet? sov gott!


Av Martina - 7 mars 2009 17:21

...till brynäsare igen tror jag.


pöss

Ovido - Quiz & Flashcards