Alla inlägg under november 2008

Av Martina - 14 november 2008 07:33

...s sömn och ändå tröttare än tröttast. Man kan undra om det kanske är så att Hulldas förkylning även börjar angripa mig.. Sitter iaf på jobbet och är glad att jag nyss vann 25 X 2 på en trisslott, alltid något :) Trodde väl kanske på en större vinst eftersom jag har sån otur i kärlek så kanske turen fanns att hämta i spelens värld tänkte jag.


Nu ska jag fylla min gigantiska kopp med kaffe och njuta av lugnet ett tag tills personalen...ehh...jag menar ungarna kommer. Vet ni förresten att jag har det bästa jobbet man kan ha?!


Gårdagens citat (kanske lite krångligt att förstå det charmiga i det så här men...) Vi läser en deckarhistoria som högläsning och skurken torkar sig hela tiden i pannan med sin näsduk (alltså ett tecken på att han är otroligt nervös), jag ville liksom få fram det till kidsen, att han är nervös över nåt alltså, så jag fråga "Är det nån som vet varför han torkar sig i pannan med en näsduk hela tiden?" då svarar en juvel "Ja, för han har ju inget annat att torka sig med...." kan man nåt annat än tycka mest om dessa ungar?


Jag hoppas att ni alla får en bra dag och speciellt du Tesen! Grattis!


Ciao..

Av Martina - 13 november 2008 19:50

...efter en låååång dag, skönt med en myskväll. Go´natt!

Av Martina - 12 november 2008 22:36

...jag luktar som ett stort jenka-tuggummi, eftersom hela min kropp är insmord med brännande liniment. Har lite ont dårå och inte har jag tagit mig tid att ringa till naprapaten idag heller (höll på att skriva nekrofil, haha så otroligt fel det kan bli). Trollflöjten var fantastisk! Alla ni som är rädda för opera borde vara modiga och prova.


Sov gott!

Av Martina - 12 november 2008 17:17

....är väl en känd opera om jag inte missminner mig helt.. ska iaf gå och titta/lyssna på den ikväll, ska bli intressant tycker jag, får väl återkomma och berätta hur det var. Det värsta med operabesöket är ju att jag missar min drog "Bonde söker fru" som jag slaviskt måste följa, gömd bakom en kudde för jag tycker egentligen att det är ren och skär bedrövelse.. Läste om Färjan-Håkan som förövrigt en gång i tiden kallades för Baren-Håkan på röda mattan till alla c-kändis-tillställningar. Han påstod att det inte var så seriöst i baren och att dom mest lallade på, NÄHÄ??!! Min världsbild rasar, jag som trodde att det var ett seriöst menat samhällskritiskt granskande debattprogram.det var alltså inte så?


Tjoho på er!

Av Martina - 11 november 2008 22:25

...det namnet har jag ju hört många gånger, typisk p3 musik, sen frågade brorsan i helgen "Henne känner väl du?" och jag fattade absolut ingenting. Han sa att hon också kommer från stöde, sen må ni tro att min gärna har gått på högvarv, men nu, ikväll kom jag på det, hon har ju bytt namn. Så nu vet jag vem det är, iaf till namnet. Hon hade dessutom uttalat sig om Stöde-bor i ST, inga snälla saker, så även om jag skulle komma ihåg henne, så skulle jag aldrig erkänna det, moh-ha-ha-ha!

Av Martina - 11 november 2008 18:58

...i ryggen som bara den. Känner liksom att något ligger fel, det knakar när jag rör mig och vänster sida domnar av. Tror att jag ska ringa min kiropraktor imorgon, vad tror ni om den planen? Har varit på sjukhuset med juvelerna idag och studiebesökat mig lite, det var intressant, kanske mest för mig som vuxen ;) Förövrigt är jag trött på jobbet, eller inte på jobbet som så men att behöva styra upp hela tiden. Det är inte kul. Nu ska jag spela 500 med mamma, det är kul.


Ciao.

Av Martina - 10 november 2008 21:32

. Då var det så här igen då. Inget att skriva, händer ju bara massa skit hela tiden, det är väl inge roligt att skriva om. Var iaf och hämtade några matteböcker med didaktiska råd idag så det kanske åtminstone blir lite bättre på jobbet. Jag lovar att rycka upp mig och skriva nåt mer exalterande imorgon.


Snart är det iaf prison!

Av Martina - 9 november 2008 10:53

...det blir när nästan alla glödlampor i lägenheten "går" på samma gång.. varför händer det alltid mig? Det är precis som strumpor ni vet, när första paret slits sönder så vet man att det bara är en tidsfråga innan nästa och nästa och nästa  också går sönder och på en kort stund måste man uppdatera hela strumplådan. Hur som helst, nu skulle jag behöva en stol, några nya glödlampor och lite tålamod för att fixa det här. Känns ju som att det är ett stort risktagande att ge sig ut utan att ha sett sig i en spegel (alltså i ljus) innan t.ex känns också som att jag redan har slagit foten i byrån i den kolsvarta hallen några gånger för mycket redan idag.. Var och bowlade igår, det gick bra, släppte klotet i tid nästan varje gång. Det var discobowling och det är ju en lite udda kombination kan jag tycka, vem har kommit på det?


Idag är det farsdag och jag ska åka till min far.


Bye!

Ovido - Quiz & Flashcards