Alla inlägg under november 2008

Av Martina - 22 november 2008 16:53

På födelsedagen! Min kära granne som tydligen fyller år idag, det är bara det att två gånger har det kommit en flock av gratulanter och plingat på min dörr, jag har inte varit upplagd för sånt idag. Somnade med tv:n på och tvdosan i sängen i natt. Vaknade nån gång i natt av att jag rev ner dosan bakom sängen ner i golvet. Typiskt. Nu ska vi spela domino, mitt favoritspel :)


Grattis till Anna som också fyller år idag!


Hipp hipp hurra hurra hurra!



Av Martina - 21 november 2008 16:03

Hmmm...var det inte nyss fredag? Känns som att tiden bara susar iväg och jag inte riktigt hänger med om ni förstår hur jag menar. Har lånat första säsongen av "24" idag, har inte sett ett avsnitt av den serien och hoppas att jag inte blir lika fast som i "Prison Break" med tanke på att det finns 6 säsonger av "24".  Jag hoppas att ni alla får en trevlig helg, själv ser jag fram mot pestomackan jag och Ingrid ska kalasa på imorgon eller på söndag :) Pesto, det är ju min grej det, för er som inte visste det. Det som dock inte är min grej är risgrynsgröt - dagens lunch på jobbet idag. Bläää, usch och fy fasiken! Det som är jävligast av allt att jag till min stora fasa uppmärksammade att det kommer vara risgrynsgröt även NÄSTA fredag. Men herregud, vart tog fantasin vägen? Kan man komma på 38 olika namn på fiskpinnar så borde det väl inte sitta så hårt kan man tycka?


Malin och Tesen funderar på BiteLine ikväll och jag funderar på detsamma. 


Hej!

Av Martina - 20 november 2008 18:31

Alltså hur länge håller en grillad kyckling i kylen? Man vill ju definitivt inte riskera att bli dålig nu när det snart är helg och allt. Har massor att göra så jag hinner inte skriva mer, jobbet väntar!


kram

Av Martina - 19 november 2008 18:58

....jag måste prata med dig sen. Så sa min boss idag och med tanke på att 100% av gångerna hon har sagt så förut så har jag blivit varslad för uppsägning, snacka om klump i halsen. Men jag svalde hårt och frågade vad det var om. Med en lättnans suck gick jag därifrån med jobbet i behåll. Tack.


Jag har köpt en ljusstake till fönstret idag och känner mig mycket vuxen. 


Jag har ätit en pizza idag och tycker att det är skönt att Jenny sköt fram hälsosatsningen till efter jul.


Jag har tråkigt ikväll.


Jag har lyssnat på "I don´t believe you" säkert 15 gånger idag.


Jag har en mycket varm lägenhet. Och en kall bil, för jag glömde att sätta i motorvärmarsladden. 


Hej!

Av Martina - 18 november 2008 07:39

...vi är ju roliga i Sverige, tänk att många ens diskuterade om Zlatan skulle få guldbollen eller inte, mannen är ju bara världens bäst betalade spelare, ledande inom ett av världens starkaste ligalag..men här är det rättvisan som råder, hmmm....han har ju redan fått två. Det skrämmer mig lite faktiskt.

Sitter och lyssnar på rixmorronzoooooooo nu och dom är ju faktiskt otroligt roliga, eller är det för att man alltid lyssnar i den tidiga morgontimman och är lite ovanligt trött och fnittrig då, ska klura på det.


Kram



Av Martina - 17 november 2008 07:52

...nu kanske det låter som en konstig rubrik med tanke på att det är rätt kyligt ute. Men värmeslaget drabbade mig i natt, hemma i min egna lägenhet. Det var så varmt när jag skulle sova så att det brändes i näsan när jag andades och halsen var torrare än de allra torraste delar av sahara-öknen, vad gör man? Ja jag försökte ju svalka mig bäst jag kunde men det blev snabbt olidligt igen...som ni förstår så är jag verkligen mer död än levande idag, fy....det finns inget värre än att börja en vecka med att vara dyngtrött på måndag.


Ciao

Av Martina - 16 november 2008 12:43

...lät det just på min dörr och utanför står en ung tjej, kanske 19-20 år tillsammans med en äldre dam och börjar prata om gud och alla livets frågor. Jag sa att jag inte var intresserad och då ifrågasätter dom varför jag inte bryr mig om livets stora frågor och då sa jag att det gör jag visst men inte på det sätt som dom gör det, men serrö det var väldigt svårt att ta ett nej. Jag förstår inte det där med att gå och ringa på och försöka vräka över sina åsikter och sin livsåskådning på andra människor..i mina ögon blir det bara patetiskt och pinsamt. Dessutom när man på en vänligt sätt säger att man inte är intresserad så borde det ju accepteras, det är faktiskt dom som klampar in i min hall mitt på en söndag, kanske man borde vara lite mer ödmjuk då. Men det är väl som vilka försäljare som helst som vill kränga dåliga varor på högst möjligt antal människor.


jag hoppas ni slipper besöket!

Av Martina - 15 november 2008 16:24

...igår när jag gick in mot stan, alltså det var i natt så såg jag en kvinna, kanske i mammas ålder sittandes på en parkbänk med benen i en sovsäck. Fy fan, det gjorde så ont, jag frågade om det var nåt jag kunde göra men hon sa att det inte var det, men nu vet hon iaf att jag tycker att det är förjävligt, om ni förstår. Det tog mig så hårt, har inte kunnat släppa tanken på den där kvinnan. Som jag sa till Linnea, "Jag skulle vilja ge henne nåt rejält, typ en fläsk-kotlett"...

Ovido - Quiz & Flashcards