Alla inlägg under april 2009

Av Martina - 9 april 2009 07:33

Såg världens sämsta skämtteckning här om dan:


Två gubbar, en frågar: är skärtorsdag en röd dag? Den andre svarar: nä men stjärttorsdag är en rövdag!


 Vad säger man? det var ju hur dåligt som helst. Idag är det sista dagen innan påsklov och det känns som att det behövs ett litet lov nu både bland barnen och framförallt bland MEJ! Ikväll blir det middag hos mamma och imorgon bär det av mot Stockholm, blir trevligt det.

 Måste packa ikväll också, det är verkligen roligt att packa tycker jag. Värre är det att packa upp, usch jag kan ha väskan stående i veckor om jag inte tar tag i det DIREKT och då menar jag DIREKT typ när jag står på bron och är på väg in i lägenheten.


Nu: kaffe


En påsksång:

 mel. i sommarens soliga dagar


Ett ägg och en tupp och en höna. En kyckling i gräset det gröna

och barnen i solen den sköna gör påsken glad och kul

KUCKELIKU!

Ett påskaris, en tulipan, en liten tupp av marsipan.

En eld, en smäll, ett fyrverkeri. Ett vackert ägg med godis i.

En häxa, en katt och en höna gör påsken glad och kul.

KUCKELIKU!


Nu vill jag att alla sjunger med, så tar vi den igen. I, 2....!

Av Martina - 6 april 2009 15:44

Var på besök idag...eller nä! det var ju Christus, haha fy fan vilken rolig peruk!

Av Martina - 6 april 2009 15:42

Är avgjord! Jag gick till final med mitt bidrag Äggvis, bild syns här nedanför. Tyvärr fick jag stryk av både ägget Mathilda och M/S Alida men jag bugar för mina mottävlandes otroliga talang och säger grattis!



Av Martina - 4 april 2009 10:44

Åker till Stöde idag och ska smyg fira lite påsk med familjen. Vi har ju en årlig äggmålningstävling som måste avgöras. Måste åka, NU!


kram

Av Martina - 3 april 2009 07:36

Får visst inte säga Tessie..synd. Igår var jag på en kurs om ett talsyntes-program som så småningom ska finnas på alla elevdatorer inom sundsvallskommun, som ett hjälpmedel för barn med läs och skrivsvårigheter. Kanonbra!


Idag är det fredag!! Ska åka till Stöde i helgen, eller ja snarare imorgon, ikväll tror jag att jag enbart ska ladda mig lite för äggmålartävlingen imorgon.


nä nu måste jag efterlysa Richard, han är alltid här när jag kommer på morgonen...


kram

Av Martina - 2 april 2009 14:04

Ska iaf åka till Stockholm med Malin och Tessie ;) över påsk, kul med något annat. Den livsviktiga årliga äggmålartävlingen i familjen Thunström är flyttad till den här helgen som kommer så det är lugnt! skönt!


Jag hoppas att det bara bli slappa, äta, shoppa och dricka en och annan öl :) kanske något annat skoj också om andan faller på. Vi får klura.


Nu ska jag åka på kommunhusmöte, lät nog viktigare än vad det känns.


Läste i tidningen idag att man kanske pausar badhusbygget, men vad fan. Då hade vi väl kunnat få pengarna och räddat 70 lärartjänster. Många åsikter får man ha.


Kram

Av Martina - 1 april 2009 12:49

Är våren här nu? Enligt C kan det komma mer snö men gör det det då dör jag...eller nä det gör jag inte bokstavligt, hoppas jag.


Är så sugen på att hitta på något! men det verkar bli stockholmo nästa helg iaf, härligt!


Kram

Ovido - Quiz & Flashcards