Alla inlägg den 13 april 2009

Av Martina - 13 april 2009 22:54

Fick en intresSant fråga idag: Mår dU så bra som du utger dig för?

och så kanske det inte är alLA Nger, har man huvudvärk på jobbet men väljer att gå så får man spela att man är pigg eller iaf piggare än vad man är. 


Frågan syftade på ett annat plan tror jag. När känslolivet kraschar och allt man faktiskt trodde på och byggde upp sitt liv runt, bara rasar som ett sandslott så är man låg- sen kan man välja mellan att krascha eller att hålla fast vid hoppet och jag valde hoppet så många gånger och för varje gång det rasade igen kändes det bara ännu ondare, ännu djupare.  Sen kom den slutliga kraschen och hoppet gick inte längre att hålla fast vid, dig som jag ville allt med valde en annan väg, en väg jag inte kunde gå, frågan är: var det då det gjorde som ondast? och nä det var det  inte utan det var nog efter ett litet tag när det där inombordshoppet också hade dött, när man hade gjort allt den där första gången UTAN. Grillade första gången, midsomrade, semesterplanerade, grät första gången, första julen, födelsedagen ja ni vet. Då gjorde det ont och ondare men ondast gjorde det första gången jag skrattade, första gången jag kände lycka UTAN, utan det som jag trodde var min lycka. Sen har klättringen börjat, jag gjorde ett avstamp där jag satt och skrattade och var olycklig, det fanns en väg till att gå, inte bättre än MED men en väg att överleva UTAN.


1500


Så nej Anna jag mår inte så bra som jag utger mig för att göra men det är min väg att gå UTAN dig. Precis som du sa att du gör så tänker jag på dig jämt, men tankar är inte verklighet och i verkligheten måste jag gå. Även om det är UTAN dig.

Av Martina - 13 april 2009 13:44

Efter en mycket trevlig helg i Stockholm. Visst är det skönt att bara vara, vara ledig liksom, utan tider att passa och massa måsten? Mycket sol har det varit och det är verkligen skönt, nu ser jag dock ut som en kräfta i nunan och det stramar när jag pratar :) men det var det värt! På lördag satt vi på medborgarplatsen i strålande sol och bara njöt och tittade på folk, härliga liv, på kvällen åt vi på Kelly´s, har blivit lite av ett favoritställe faktiskt, sen följde vi mästarens fotspår till BlåDörren för att senare avsluta i rockens tecken på Medusa. Igår strosade vi runt bland lädertaxar, skinnlaxar och mockafaxar innan vi drog hem vid 5 tiden.. idag är jag slö.


puss

Ovido - Quiz & Flashcards