Direktlänk till inlägg 25 september 2008

Äh vi skyller det på vädret!

Av Martina - 25 september 2008 21:05

Vad är det med oss människor som hela tiden tar till vädret som syndabock för det egna dåliga måendet? Iaf jag är expert på att tänka så, oj så ont i huvudet jag har idag men det beror nog på att det har varit så soligt så att jag har fått kisat mig igenom dagen eller varför inte: det har ju varit så kallt idag så huvudvärken kommer nog från den spända nacken, det har varit så fruktansvärt varm och jag har givetvis druckit för lite vatten...jag har till och med skyllt på att vindarna kan påverka mina leder och senor och därav orsaka huvudvärk...hmmm...undra just om man kan söka för det här?


Reflektion: Igår när jag satt i det där fönstret och fikade med Hullda och såg alla dessa svåra människor strutta plutande förbi så såg jag också en mamma (förmodar jag) med en barnvagn med en mycket liten bäbis i, det var rätt kallt ute ska tilläggas, jag hade iaf mössa och halsduk (vilket kanske inte säger så mycket eftersom jag alltid har det), ja riktigt höstkyligt var det iaf. Mamman eller den unga kvinnan kan vi kalla henne eftersom jag inte med full säkerhet vet att det var mamman, började iaf helt sonika att plocka av barnet kläderna och bytte blöjan ute i denna kyla, sen placerade hon barnet endast iförd blöjan vagnen utan filt. Placerade sen sin egen rumpa på en parkbänk, tog fram ciggen och telefonen och en festis (?) och hade en egen liten fikastund där. När vi hade ätit vår sallad och skulle gå då tog kvinnan upp barnet och klädde på den/det igen..kan man kanske skylla på vädret även i den situation? 


Puss å godnatt :)

 
 
Ingen bild

Hullda

29 september 2008 11:24

Visst är det skönt (dock) att ha nåt att skylla på?!? Känns liksom mer ok då, när det är inte nån, men nåt annats fel...
Du, hon med barnet borde få ligga naken själv å frysa, så kanske hon tänker om... Idiot!!
Kramen!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Martina - 12 juni 2011 12:48

...satt just och funderade på vad jag skulle göra av denna söndag när jag med ett rejält stamp klev in en tandpetare i hälen, aj satan vad ont det gjorde. Upptäckte också att typ 4 mm hade fastnat någonstans inne i hälen, så sjukvårdsupplysningen näs...

Av Martina - 6 juni 2011 19:00

..och Sveriges nationaldag eller svenska flaggans dag som det hette när jag var liten. har firat med påmpa och ståt idag med paradorkester och hela köret..så klart.. imorgon är det jobb igen och jag orkar verkligen inte, vill kaskadspy av bara tank...

Av Martina - 20 maj 2011 21:51

...här hemma i soffan..efter några timmars hektiska förberedelser inför morgondagens party kan det vara skönt att landa med fetarselet i soffan. Så imorgon är det kalas alltså, ska bli väldigt roligt. Har just konstaterat att det är rena rama järngän...

Av Martina - 20 maj 2011 21:51

...här hemma i soffan..efter några timmars hektiska förberedelser inför morgondagens party kan det vara skönt att landa med fetarselet i soffan. Så imorgon är det kalas alltså, ska bli väldigt roligt. Har just konstaterat att det är rena rama järngän...

Av Martina - 15 maj 2011 17:44

...men jag har inte så mycket att blogga om..har liksom idétorka och då blir det lätt tråkiga inlägg känns det som och bloggar med tråkiga inlägg är ju värdelösa. Även fast jag allt som oftast älskar mitt jobb så har nedräkningen inför sommarledigh...

Ovido - Quiz & Flashcards